Pages

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • RSS Feed

何があっても、前へ前へ、勇気をもって、生きていくしかない。

 

As long as we're alive, we'll face all kinds of problems. But no matter what happens, we simply have to live with courage and press on, aiming always toward the future. No one can escape the realities of daily life. We have to deal with life and its problems. Young people have their problems, just as adults have theirs. Life and the world we live in are like a storm-tossed sea. We have to make our way through it, buffeted by all kinds of experiences. There is no other way. This is part of our inescapable destiny as human beings.
Daisaku Ikeda Ⓒ"DISCUSSIONS on Youth"

生きている以上、いろいろなことがある。しかし人間は、何があっても、前へ前へ、勇気をもって、生きていくしかない。どんな人でも、現実の社会に生きていかなくてはならない。少年は少年として、大人は大人として、生きていかなければならない。人生は、社会は、「荒波」のようなものです。そのなかを、さまざまな思いをもちながら生き抜いていかなければならない。生きていくしかない。これが人間にとっての一つの宿命なのです
池田大作 Ⓒ青春対話Ⅱ

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff